Monday, April 4, 2011

sambungan ringkasan program 3S - KAYAK

Setelah berehat hampir 2 jam, aktiviti 3S diteruskan lagi dengan aktivit berKAYAK. Yer... KAYAK. Namun disebabkan faktor keletihan dan cuaca yang begitu baik sekali, ramai peserta telah 'syahid' atas katil. Penangan SUKANEKA punyer hal. Tetapi aktiviti tetap diteruskan. Aktiviti berKAYAK yang sepatutnya dijalankan di Tasek Outbond berhampiran Pusat Kesihatan Universiti terpaksa ditukar tempatnya ke Tasek Ilmu (tasek utama) atas sebab teknikal daripada pihak KAYAK sendiri. 

Namun, ianya bukan satu masalah besar kerana kami menganggap ianya satu keistimewaan atas alasan bukan semua pelajar dapat merasai berKAYAK di Tasek Utama. Ha.. anda pernah??? Tak pernah??? Rugi-rugi :) . Bagi yang mengikuti aktiviti berKAYAK ini, memang anda bertuah kan~~ Jom kita tengok aksi-aksi mereka yang bertuah ini :P

Macam biasa, aktiviti berKAYAK ini mestilah dimulakan dengan sesi taklimat ringkas daripada mereka yang mahir - Kelab Kayak UTM. Aspek keselamatan yang paling penting kerana silap langkah, anda terbalik bersama kayak anda.
Muka excited para peserta kayak ditambah dengan abg Faci sebagai instructor stretching serta seorang model Korea
Masing-masing tekun mendengar arahan Abg Faci ketika sesi regangan
Dan, sejurus tamat sesi regangan dengan perasaan yang membuak-buak dan tak sabar untuk berlepas, semua peserta terus teruja untuk membelah Tasek UTM. Jom ushar~~
Jurufoto amatur berjaya merakamkan aksi candid tanpa disedari
Sama-sama membelah arus di Tasek
Ada yang cool ada yang gelabah ada tersenyum lebar ; macam-macam ADA
Aksi dan perasaan masing-masing semakin excited sehinggakan semua peserta hanya mampu tersenyum lebar menampakkan satu kepuasan dapat berKAYAK di Tasek UTM yang selama ini hanya dapat melihat orang jer berkayak di situ kan.
Tu dia..seronok sangat para peserta DAN tiba-tiba sebijik BOLA telah 'dihumba' ke Tasek
Seronok bermain tapi aksi utk potoshot tetap MERIAH..lihatlah
Dikala peserta seronok bermain, berpusing dan segala BER- di Tasek, tiba-tiba sebuah kayak telah terbalik di tengah Tasek itu. Ha secara live dapat dilihat. Kita tengok babak-babak 'CEMAS' itu.
Tue dia..macam mana boleh terbalik hanya mereka yang tahu. Kelihatan petugas itu berlari utk memberikan bantuan
Dan kita lihat siapakah wajah disebalik kayak yang terbalik itu. Ya.. 2 jejaka rupanya yang terbalik. Ingatkan gadis-gadis tadi..Macam mana ni bro boleh terbalik????
Inilah 2 jejaka tersebut - Abg Fasi Fitri & Rafi. Kelihatan gambar kecil bersorak kegelakkan :p
Memandangkan masa yang ditempah dari jam 2 petang - 6 petang, memang puas habis peserta melenjan kayak dan tasek itu. Kita teruskan lagi penjelajahan melihat aksi dan ragam mereka. Zasss~~
Sana sini dan pelbagai sudut utk dirakam
Berkumpul ramai-ramai ataupun bahasa peserta pada ketika itu - "MITING"
Beberapa siri "MITING" dirakamkan sambil membincangkan siri dan sesi pakatan. Memang menyeronokkan sungguh sessi KAYAKkking ini.
Aneka ragam para peserta lagi
Dan faktor keletihan yang melampau, ditambah pulak bakal diadakan sesi BBQ pula pada malam harinya. aktiviti berKAYAK ini ditamatkan sejam awal iaitu jam 5 petang. Masing-masing sudah keletihan dan hendak berehat seketika sebelum sesi malam pulak
Menghampiri utk mendarat 
Sesi berkemas ; kelihatan bekas Pengarah & S/U SmartCamp sesi lepas bersama-sama berKAYAKking
Aktiviti KAYAKking ini amat menyeronokkan dan jelas terpancar kepuasan di wajah masing-masing setelah tamat sesi berkayak. Kepada yang tak turun akibat 'syahid' tue, suatu kerugian sebab anda dah bayar tapi tak turun...hehe...Okey... Lepas ini akan diteruskan sesi BBQ

No comments:

Post a Comment