PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Friday, April 15, 2011

sambungan Edu. Trip SMK Seri Lalang

Cerita ETtU disambung selepas berehat sembahyang Jumaat. Selepas selesai menunaikan fardhu Jumaat di Masjid Sultan Ismail, fasilitator mengiringi adik-adik dan guru pengiring ke parking FAB untuk meneruskan aktiviti lawatan iaitu ke Makmal Aeronautik. Memandangkan mengikut tentative, jam 3 petang baru lawatan bermula, adik-adik dibawa untuk mengelilingi kampus UTM menaiki bas sehingga ke kawasan Kolej Dato’ Onn Jaafar sebelum terus menuju ke Makmal Aeronautik.

Jom ushar sket apa yang berlaku di sana ~~`
dengan penuh teratur, segak bergaya mereka dibawa menuju ke Makmal Aeronautik
segala bagai penerangan disampaikan..terowong angin, model kereta ETC...
pejuang-pejuang SMK Seri Lalang bersama Jet Pejuang & Kereta F1 :)
fasilitator juga tidak melepaskan peluang utk bersama-sama memahat kenangan di sini
Settle taklimat, penerangan ringkas dan bergambar dengan 3 jet pejuang lama TUDM, adik-adik ini dibawa pulang untuk check-in ke bilik untuk berehat sebelum meneruskan aktiviti riadah. Untuk adik-adik, mereka menginap di asrama Kolej Tuanku Canselor manakala untuk guru pengiring di Rumah Tamu Scholar Inn

Selepas berehat, berkemas dan solat Asar, para peserta ini dikehendaki untuk berkumpul di perkarangan S01 untuk sesi beriadah. Aktiviti riadah yang ringkas telah dijalankan iaitu berjogging ke Tasek UTM dan sesi LDK yang pertama iaitu ice-breaking serta pembentukan kumpulan. Jom terjah lagi~~
macam biasa lah..denda bagi yang lambat & regangan sebelum beriadah
mengatur langkah menuju ke Tasek
antara aksi yang sempat dirakamkan
Selesai aktiviti di Tasek, para peserta dibawa pulang ke kolej kembali untuk persiapan diri serta makan malam sebelum aktiviti malam dimulakan. Untuk aktiviti malam, slot muhasabah diri dijalankan bagi menilai diri dan tanggungjawab masing-masing sebagai seorang pelajar dan anak.
komunikasi 2 hala utk menarik perhatian peserta
selesai xtvt, saat meluahkan perasaan yang terpendam
dari hati yang tulus murni & ikhlas
sambil-sambil meningkatkan kembali semangat dalam diri adik-adik ini
Tamat aktiviti malam, para pelajar dibawa kembali untuk berehat di bilik masing-masing. Sebelum pulang ke bilik, silalah menjamah sedikit biskut kering dan teh o panas sebagai alas perut sebelum masuk tidur. Aktiviti hari pertama tamat di bilik masing-masing sebelum disambung untuk hari yang kedua.
menikmati juadah ringkas
sambil mendengar penerangan ringkas utk aktviti hari esoknya
Berakhirnya hari pertama, dan hari kedua bakal menyusul dengar aktivit yang berlainan. Cerita akan bersambung lagi. Sekali lagi, untuk melihat gambaran perjalanan aktiviti dengan lebih jelas, sila ke album di Fan Pages Smart Camp.

No comments:

Post a Comment