PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Sunday, March 13, 2011

27 / 2 / 2011 : KHIDMAT MASYARAKAT & PENUTUP

setiap permulaan pasti ada penamatnya. begitu juga perjalanan program kami. hari ke-3 di sana kami isi dengan program yang lebih merapatkan lagi ikatan silaturrahim antara penduduk kampung dan mahasiswa/i iaitu program Khidmat Masyarakat.

kami mulakan pagi kami dengan senaman aerobik yang turut disertai oleh penduduk kampung di hadapan sekolah agama lama (sekolah agama Belimbing Dalam). jurulatih untuk senaman aerobik ni dijemput khas oleh penduduk kampung. kami sangat terpegun dengan jurulatih itu. kenapa? jeng jeng jeng.....



walau dah berusia, beliau masih kuat dan mampu mengendalikan aerobik dengan baik. kami yang muda-mudi ni pon tak dapat nak lawan kehebatan beliau. baru 2 3 step dah pancit. haha



pakcik-pakcik yang bersemangat :)







selepas senaman aerobik, kami makan nasi lemak dan kuih muih yang disediakan. sementara menunggu untuk khidmat masyarakat, kami terkejut dengan kedatangan sekumpulan mat-mat motor ( bukan mat rempit yep ). owh, rupanya ada pelepasan konvoi pemuda UMNO ke Port Dickson. kami tak melepaskan peluang untuk bergambar dengan sebuah motor yang wow ! :)



tadaaa~ sangat teruja dengan motor ni.




selepas pelepasan konvoi, kami mulakan khidmat masyarakat kami dengan mengagihkan kepada 2 kumpulan. kumpulan perempuan membersihkan sekitar sekolah manakala pelajar lelaki membersihkan sepanjang jalan ke kampung Parit Melana.





keadaan kelas selepas dibersihkan





berehat setelah penat membersihkan kawasan kampung


setelah siap membersihkan semua kawasan yang telah diagihkan, peserta dibenarkan membuat aktiviti bersama keluarga masing-masing sebelum Majlis Penutup yang diadakan di Balairaya. antara aktiviti yang dilakukan adalah, jalan-jalan keliling kampung, pergi kenduri kahwin, berehat bersama keluarga dan banyak lagi.

Majlis Penutup dan Penyerahan semula anak angkat dimulakan pada jam 3 ptg dan dirasmikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri ( ADUN ) Durian Tunggal, YB Datuk Haji Ab Wahab bin Haji Ab Latif.













bergambar kenangan sebelum pulang ke UTM

peserta pulang ke UTM pada jam 5.30 petang. walaupun penat, kami gembira kerana dapat menimba pengalaman yang sangat berguna. diharap program seperti ini dapat dianjurkan dan hubungan antara peserta dan penduduk kampung terus terjalin.

PAUTAN :




No comments:

Post a Comment